ПОРАДИ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність — як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
11. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ З ОХОРОНИ ТА ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ
1. Батьки повинні протягом року:
-не дозволяти забирати дитину неповнолітнім дітям; незнайомим особам, особам, які знаходяться в нетверезому стані;
2. Не залишати в доступному місці сірники, вогнестрільну зброю, колючі та ріжучі предмети, ліки.
3. Не дозволяти користуватися електричними приборами.
4. Не торкатися руками незнайомих предметів.
5. Оберігати дітей від укусів собак, кішок.
6. Оберігати дітей від отруєння рослинами, грибами, ягодами.
7. Під час купання в водоймищах не залишати дітей без нагляду дорослих, вчити їх плавати, знайомити з правилами поводження на воді..
8.Знайомити й притримуватися правил дорожнього руху, визначати безпечні від руху транспорту місця для катання на велосипеді, для ігор з м’ячем.
II. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ
НЕОБХІДНО:
1. Вчити дітей переходити вулиці на зелений сигнал світлофору, у встановлених місцях та підземних переходами;
2. Не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами.
3. Вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду.
4. Не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті.
5. Не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги.
6. Не дозволяти дітям грати з м’ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя.
7. Не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей.
8. Не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.
ІІІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМАТИЗМУ ПІД ЧАС ВІДПУСТКИ БАТЬКІВ
1. Забороняйте ходити до лісу без супроводу дорослих.
2. Під час перебування у лісі разом з дітьми не збирайте та не вживайте незнайомі гриби, ягоди, рослини.
3. Не розводьте у лісі багаття під час посухи: при виникненні необхідності в цьому, розмістіть вогнище на відкритому місці і після використання ретельно загасіть його та засипте землею..
4. Обстежте місця установки намету в лісі з метою уникнення небажаної зустрічі зі зміями, бджолами, мурахами тощо.
5. Для походу в ліс одяг дитини підбирайте таким чином, щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та інших несподіванок..
6. Не засмічуйте навколишнє та не залишайте після себе жодних слідів свого перебування.
ІV. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТАЩІВ З ВОГНЕМ
НЕОБХІДНО ВИКОНУВАИ НАСТУПНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ:
1. Зберігати сірники в місцях, недоступних дітям.
2. Не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні прилади тощо.
3. Не дозволяти дітям користуватися газовими приладами.
4. Тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються (бензин, ацетон, спирт тощо).
5.Не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих.
6. Не залишати малолітніх дітей без догляду.
7. При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном „101”.
V. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ.
1. Не залишати дітей одних, навіть на короткий час.
2. Навчати дітей користуватися дверним вічком.
3. Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.
4. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.
5. Вчити користуватися телефоном для виклику службу „101, 102, 103, 104”.
6. Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними.
7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами..
8. Забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також заходити у ліфт з незнайомими людьми.
9. Вчити дітей звертатися за допомогою до людей які працюють у правоохоронних органах.
10. Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до „друзів наших менших”.
Коментарi